zandrasplace

Alla inlägg under mars 2010

Av sandra naslund - 31 mars 2010 18:30

god morgon

idag är jag ledig och har påsklov. det känns hur skönt som helst att få vara ledig i en vecka. det ska man bara njuta av.
idag ska jag var med hela familjen som nu har kommit. vi är 7 personer i ett hus så det blir till att vara med varandra. för man kan inte hitta en plats där man får vara helt själv.

på påsk brukar hela familjen komma hem. jag är det yngsta barnet så det är bara vuxna. vi brukar äta en stor påsk middag på påskdagen. dom andra dagarna så brukar vi försöka att hitta på något tillsammans. det kan bli att vi far ut på en piknik eller bara far in till stan för att shoppa och sen fika tillsammans.

hur brukar ni fira påsk?

Av sandra naslund - 30 mars 2010 18:15

den här texten skrev jag går kväll och lite i morse ni får säga vad ni tycker om den om ni villgatlyktorna . En person gick med intensiva steg efter gatan innan den försvann in i mörkret.       
En man kom in i rummet och började plocka bland sakerna som låg utspridda.
Han nynnade på en melodi som bara han kunde uppfatta hur det gick. När han kollade upp såg han tjejen som
hade kommit in för några dagar sedan. Han svor inombords men med en suck så gick han fram till henne.
”sitter du här helt ensam” han kastade en snabb blick på tv som var invaderad av svarta och vita prickar innan
hans fokus landade på tjejen igen. Hon nyckade nästan osynligt.                                      
”är du inte trött” han såg henne skaka på huvudet men brydde sig inte om det utan fortsatte. ”kom så går vi in på
ditt rum så att du kan gå och lägga dig” innan hon han svara så tog han tag i hennes arm och styrde henne till
hennes rum. Där la han henne i sängen och bäddade om henne innan han själv sjönk ner i fåtöljen som var
placerad i hörnet. Han grävde ett tag i högen av tidningar innan han valde en som han minst hade läst hundra
gånger.




Tv stod på och surrade för sig själv.
Dom som hade kollat på den hade för länge sedan somnat och programmet hade övergått till myrkrig.
Ingen hade orkat stänga av den och hade nu föll i glömska.
Ute hade mörkret intagit sin position för länge sedan och de enda ljusen kom från det kallas sken från

Av sandra naslund - 30 mars 2010 18:15

nu har man vaknat till efter en skön natts sömn. det känns super skönt. om ungefär en timme så måste jag springa iväg till jobbet. det känns super kul eller inte. men men det är sista dagen på praktiken så man kommer gå på påsklov efter det här. det känns så skönt.

Av sandra naslund - 29 mars 2010 18:15

jag ska snart springa iväg till jobbet. men jag ska förre det slänga in detta inlägg. det är ganska svårt att blogga när man har mycke för sig men jag ska försöka att bli bättre nu när jag snart har gjort klart min praktik.

ute lysser solen och det gör så att man bara vill gå ut. jag tror att jag ska ta en promenad innan jag går till jobbet så att man orkar vara igång hela kvällen.

vad ska ni göra idag då?

Av sandra naslund - 28 mars 2010 18:15

gud va skönt det är att vakna uppen en söndag morgon och snön vräker ner utanför fönstret eller inte. men man måste kliva upp sånna dagar också. man måste vara glad såna dagar också.

snart ska jag gå och packa för att fara till pappa. det är som en vanlig söndag i min värld. mina föräldrar är skilda och jag bor varanan vecka på varje ställe och det har jag gjort så länge jag kan minnas. så jag vet inte om det är jobbigt eller inte. för jag vet inte  det inte är att flytta fram och tillbaka. det är mitt liv.

Av sandra naslund - 27 mars 2010 18:15

jag ska snart gå ner på stan för att se på dileva. jag tycker inte honom men man kan ju inte missa när han kommer. det kan bli kul att bara se honom i värkligheten.

jag hoppas att ni kommer att släcka lysset en timme i kväll. det kommer jag i alla fall.

Av sandra naslund - 27 mars 2010 18:15

jag har varit ute och gott i dag. jag undrar bara kan inte någon designa skor som är vatten täta. typ som gummistövlar. men ser ut som vanliga skor och är fodrade. om det skulle finnas så skulle jag köpa dom i alla fall.
som ni fattar så blev jag sur blöt om fötterna när jag var ute. urs säger jag bara.

Av sandra naslund - 27 mars 2010 18:00



god morgon alla morgonpigga och till er andra som läser den här senare.

idag är jag äntligen ledig. jag har jobbat dom senaste helgerna så nu är jag bara nöjd över att jag äntligen får vara ledig. men som synd är så kan jag inte sova så länge s nu har jag vaknat till.
jag ska kanske gå ner på stan en sväng idag. men på grund av det snöovädret som vi har fått på senare tiden. så vet jag inte om man ens vill gå ut. jag hoppas att det lugnar ner sig lite.

hej så länge

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

ska du resa något i sommar?
 ja
 nej
 kanske
 vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards